tisdag 26 oktober 2010

Fotbad mot självsprickor


Här kommer ett recept mot sjävsprickor på fötter som kan vara ömma och envisa.
Du kan dessutom gå en salvkurs hos mig efter jul. Då får du lära dig att göra fotkräm med ullfett och bivax. Jag ska berätta om den lite senare.

Här kommer i varje fall ihopkoket:
1 dl torka ringblommor
2 liter vatten

Koka upp vatten. Lägg i ringblommorna. Låt dra 10 min. Häll hela avkoket i en balja med mer vatten.
Bada fötterna i 20 min. Torka.
Smörj med bivaxsalva eller olivolja. Upprepa dagligentill sprickorna läker som kan ta ca 1 vecka.
Torkade ringblommor kan köpas i hälsokostaffärer om du inte har odlat själv. Lycka till!
Jag kan också rekommendera dig att göra en vitamin och mineraltest hos mig, för att kolla om du har brist på något av dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar